Android Studio’da herhangi bir drawable oluşturduğunuzda var olan ekranların piksel yoğunluğuna göre klasörler açıldığını ve drawable’ınızın tekrar boyutlandırılmış hallerini bu klasörlerde görürsünüz. Peki bu niçin gerekli? Telefon ekranları farklı büyüklük, oran, çözünürlük ve yoğunluktan oluşmaktadır. Bunu elle yapacak olsaydık inanılmaz sayıda, her drawable’ımızın her büyüklük türüne göre versiyonlarını uygulamamıza koymak zorunda kalacaktık buda uygulamamızın dosya boyutunu inanılmaz büyük yapacaktı. Ama Android oluşturulurken 6 farklı density bucket oluşturulmuş ve ekran yoğunlukları bu şekilde gruplandırılarak bu sorun böylece çözülmüş neyseki.
Density Bucket | Ekran Yoğunluğu | Fiziksel Büyüklük | Pixel Büyüklüğü |
ldpi | 120 dpi | 0.5 x 0.5 in | 0.5 in * 120 dpi = 60×60 px |
mdpi | 160 dpi | 0.5 x 0.5 in | 0.5 in * 160 dpi = 80×80 px |
hdpi | 240 dpi | 0.5 x 0.5 in | 0.5 in * 240 dpi = 120×120 px |
xhdpi | 320 dpi | 0.5 x 0.5 in | 0.5 in * 320 dpi = 160×160 px |
xxhdpi | 480 dpi | 0.5 x 0.5 in | 0.5 in * 480 dpi = 240×240 px |
xxxhdpi | 640 dpi | 0.5 x 0.5 in | 0.5 in * 640 dpi = 320×320 px |